Nyheter spårbarhet • 16 oktober 2020
Ny förbättrad e-tjänst i december
Vi har många olika typer av användare av e-tjänsten och har fått en del synpunkter och förbättringsförslag. Vi sjösätter nu flera av dessa i en ny förbättrad version av e-tjänsten. Preliminärt datum för driftsättning är den 8 december.
De största förändringarna i den nya e-tjänsten är:
- För dig som nyttjar e-tjänsten kombinerat med någon av bastjänsterna så överförs nu alla rapporterna automatiskt mellan tjänsterna, vilket innebär att allt du rapporterar i e-tjänsten syns i din bastjänst och tvärtom.
- Flera av e-tjänstens moment har förbättrats, du kan nu t.ex. i din försäljningsrapportering samla flera partier som ska levereras till samma kund som en rapport. Systemet är även mer flexibelt när det gäller i vilken ordning du kan genomföra din rapportering vilket möjliggör större anpassning till din egen verksamhet.
- Den nya e-tjänsten har en ny flik där du kan se vilka rapporter som du skickat in. Du behöver därför inte längre logga in på ”Info-panelen” för att se dina registrerade spårbarhetsrapporter.
- Den nya e-tjänsten ger generellt ett bättre stöd för användaren. Du kan nu t.ex. välja att spara och se lagersaldo i ditt ”egna utrymme” (HaV ser inte dessa uppgifter) så att du lättare kan få en överblick över vad du har kvar i lager. I lagersaldot kan du även filtrera på t.ex. art, anläggningar m.m.
Vi hoppas att den nya e-tjänsten kommer att underlätta din rapportering och att du fortsätter att hjälpa vårt utvecklingsteam med nya förbättringsförslag för e-tjänsten även framöver.
Demo!
Vi kommer att presentera den nya e-tjänsten för alla som är intresserade av en genomgång innan den publiceras. Genomgången kommer att hållas via Skype. Datum och länk till mötet kommer att publiceras på denna sida senare – ingen anmälan krävs.