Uppdatering av spårbarhetssystemet kan skapa tillfälliga avbrott

På måndag den 8 oktober, med start vid lunchtid planerar vi att genomföra en uppdatering med driftsättning av senaste versionen av spårbarhetssystemet.

I samband med driftsättningen kommer avbrott i tjänsten att ske.

OBS – Eftersom vi gör en större förändring centralt inför övergång till det skarpa spårbarhetssystemet så innebär driftsättningen att tidigare gjorda rapporteringar inte längre är synliga för e-tjänsten eller tillgängliga för ”poll” av bastjänstanvändare (de ligger dock sparade i HaV system). Era egna uppgifter i e-tjänsten, sparade favoriter och kundkontakter påverkas inte utan kommer finnas kvar.

Detta får exempelvis resultatet att om ni rapporterat en försäljning före uppdateringen kommer varken ni eller er kund kunna se den efter uppdateringen. Rapporter som görs efter uppdateringen kommer synas som vanligt.

För er som använder e-tjänsten och vill kunna spara och se historik kan det därför vara en bra ide att före lunch på måndag ta skärmbild på era partier och försäljningar alternativt kopiera datan (vänster musknapp, dra, Ctrl+c) och lägga i excel-ark (med Ctrl+v).

Ni som använder bastjänst bör polla på data före kl 12 på måndag.

Publicerad: 2018-10-05
Sidansvarig: Webbredaktion