Din sökning *:* gav 329 träffar
-
I nyhetsarkivet hittar du våra publicerade webbnyheter.
-
Kontakta oss så skickar vi bilder till er om vi har.
-
Här listas ett större urval av de nyheter i massmedia som behandlat Havs- och vattenmyndigheten. Det är inte en heltäckande presentation men omfattar en väsentlig del av aktuell mediadebatt i ämnet.
-
Här kan du titta på våra filmer där vi och andra berättar om saker som rör våra verksamhetsområden.
-
”Vi börjar se att trenden vänder men vi får nog inte tillbaka ett Östersjön som det såg ut på 50-talet, när det var ett ganska näringsfattigt hav.”, säger HaV:s generaldirektör i en intervju om utmaningarna för ekosystemen i havet.
-
Publicerad: 26 november 2013 • Uppdaterad: 4 december 2019
Vår grafiska profil med svensk och engelsk logotyp, typografi, färgpalett, grafiska element och bildmanér.
-
Publicerad: 10 oktober 2023
HaV har ett brett kommunikationsbehov. Myndighetens uppdrag och roll innebär att komplex information, fakta och processer behöver förmedlas och förklaras till målgrupper med olika förkunskaper och intressen.
-
Publicerad: 26 november 2013 • Uppdaterad: 10 april 2018
Vår logotyp finns i svart, blå och vit. Använd den gärna för att visa myndighetens roll i olika sammanhang. På denna sida kan du ladda ned logotypen i olika format och läsa riktlinjer för hur du använder den.
-
Publicerad: 26 november 2013 • Uppdaterad: 4 december 2019
Använd typsnitten Arial Regular för texter som produceras i Office eller TT Norms för trycksaker. De är typsnitt med hög läsbarhet, på skärm såväl som papper, de ger tydlig och tillgänglig typografi som både kan vara neutral och vid behov dra ögonen till sig.
-
Publicerad: 26 november 2013 • Uppdaterad: 7 januari 2020
Inspirationen till våra färger hämtas från havet, sjöarna, vattendragen och djurlivet. Tydligt, seriöst och tillgängligt för många olika målgrupper. Färgskalan bygger på ett par gröna och blå nyanser samt en orange och en gul. Tillsammans med stöttande varm- och kallgrå nyanser. Paletten ska täcka praktiska kommunikativa behov och sammantaget bidra till den visuella identitetens helhet.