Sökresultat

IT-support (18)
Intern service (1)
Lokaler (2)
Säkerhet (2)
Telefoni (7)
Tjänsteresa (1)

Medarbetarsidor (18)

Faktasida (9)
Vanlig fråga (9)

Senaste året (9)
Mer än ett år sedan (9)

Sortera på senast uppdaterad
Sortera på sidans namn

IT-support

Innan du kontaktar supporten för hjälp – kolla om din fråga finns under Vanliga frågor och svar.

Rapportera ett IT-supportärende

För att kunna få snabb och effektiv support behöver du först se om du kan lösa problemet på egen hand. Logga in i IT-supportportalen och kolla där först. Följ också checklistan om du har problem med inloggningen.

Internet i telefonen fungerar inte - hur gör jag?

Taggar: IT-support Telefoni Internet i telefonen fungerar inte - hur gör jag? Om du inte kan surfa med din telefon så bör du först starta om telefonen om se om det hjälper. Om det inte fungerar trots att du har startat om telefonen beror det

Mitt mobila bredband i datorn eller iPaden fungerar inte - hur gör jag?

Taggar: IT-support Telefoni Mitt mobila bredband i datorn eller iPaden fungerar inte - hur gör jag? Om du har problem med din iPad ska du följa instruktionerna för iPhone . Om problemet rör din dator ska du göra så här: Klicka på symbolen för nätverk

Hur byter jag lösenord på min telefon?

Taggar: IT-support Telefoni Hur byter jag lösenord på min telefon? Om du inte har installerat MDM-systemet på din telefon än kan du börja med att göra det. Då behöver du inte byta lösenorden för e-post och WiFi i telefonen när du har bytt på datorn.

Hur byter jag lösenord på min dator?

Taggar: IT-support Hur byter jag lösenord på min dator? Gå till vår lösenordsportal: https://sspr.havochvatten.se/sspr (använd inte datorns ctrl+alt+del för att byta lösenordet).

Hur kopplar jag in min dator till teven?

Taggar: IT-support Hur kopplar jag in min dator till teven? I de rum där det finns videokonferenssystem är det inte lika enkelt att koppla in sin dator för att visa presentationer och dokument. Följ den här guiden för att lyckas!

Jag får skräppost i min inkorg, vad ska jag göra?

Taggar: IT-support Jag får skräppost i min inkorg, vad ska jag göra? Öppna Outlook. Markera det oönskade mejlet i Outlook och tryck Ctrl + Alt + F (detta för att StaySecure ska få med all information och metadata i mejlet - det räcker inte att bara

Jag behöver hjälp med projektplatsen Alfresco, finns det några manualer?

Taggar: IT-support Jag behöver hjälp med projektplatsen Alfresco, finns det några manualer? Ja, titta in på projektsidan. Här finns en handledning.

Vanliga frågor till supporten

Supporten får frågor om allt möjligt. Den här sidan är en liten guldgruva för dig som inte har ett akut problem. Läs igenom frågorna och se om du kan hitta svar på din fråga här innan du kontaktar supporten.