Sökresultat

  • IT-support (18)
  • Intern service (1)
  • Säkerhet (2)
  • Telefoni (7)
  • Tjänsteresa (1)

  • Medarbetarsidor (18)

  • Faktasida (9)
  • Vanlig fråga (9)

  • Senaste dagen (1)
  • Senaste veckan (1)
  • Senaste månaden (1)
  • Senaste året (9)
  • Mer än ett år sedan (9)

  • Sortera på senast uppdaterad
  • Sortera på sidans namn
Faktasida: IT-support

IT-support

Innan du kontaktar supporten för hjälp – kolla om din fråga finns under Vanliga frågor och svar.

Faktasida: Rapportera ett IT-supportärende

Rapportera ett IT-supportärende

För att kunna få snabb och effektiv support behöver du först se om du kan lösa problemet på egen hand. Logga in i IT-supportportalen och kolla där först. Följ också checklistan om du har problem med inloggningen.

Vanlig fråga: Internet i telefonen fungerar inte - hur gör jag?

Internet i telefonen fungerar inte - hur gör jag?

Start Medarbetarsidor Taggar: IT-support Telefoni Internet i telefonen fungerar inte - hur gör jag? Om du inte kan surfa med din telefon så bör du först starta om telefonen om se om det hjälper. Om det inte fungerar trots att du har startat om

Vanlig fråga: Mitt mobila bredband i datorn eller iPaden fungerar inte - hur gör jag?

Mitt mobila bredband i datorn eller iPaden fungerar inte - hur gör jag?

Start Medarbetarsidor Taggar: IT-support Telefoni Mitt mobila bredband i datorn eller iPaden fungerar inte - hur gör jag? Om du har problem med din iPad ska du följa instruktionerna för iPhone . Om problemet rör din dator ska du göra så här: Klicka

Vanlig fråga: Hur byter jag lösenord på min telefon?

Hur byter jag lösenord på min telefon?

Start Medarbetarsidor Taggar: IT-support Telefoni Hur byter jag lösenord på min telefon? Om du inte har installerat MDM-systemet på din telefon än kan du börja med att göra det. Då behöver du inte byta lösenorden för e-post och WiFi i telefonen när

Vanlig fråga: Hur byter jag lösenord på min dator?

Hur byter jag lösenord på min dator?

Start Medarbetarsidor Taggar: IT-support Hur byter jag lösenord på min dator? Gå till vår lösenordsportal: https://sspr.havochvatten.se/sspr (använd inte datorns ctrl+alt+del för att byta lösenordet).

Vanlig fråga: Hur kopplar jag in min dator till teven?

Hur kopplar jag in min dator till teven?

Start Medarbetarsidor Taggar: IT-support Hur kopplar jag in min dator till teven? I de rum där det finns videokonferenssystem är det inte lika enkelt att koppla in sin dator för att visa presentationer och dokument. Följ den här guiden för att

Vanlig fråga: Jag får skräppost i min inkorg, vad ska jag göra?

Jag får skräppost i min inkorg, vad ska jag göra?

Start Medarbetarsidor Taggar: IT-support Jag får skräppost i min inkorg, vad ska jag göra? Öppna Outlook. Markera det oönskade mejlet i Outlook och tryck Ctrl + Alt + F (detta för att StaySecure ska få med all information och metadata i mejlet - det

Vanlig fråga: Jag behöver hjälp med projektplatsen Alfresco, finns det några manualer?

Jag behöver hjälp med projektplatsen Alfresco, finns det några manualer?

Start Medarbetarsidor Taggar: IT-support Jag behöver hjälp med projektplatsen Alfresco, finns det några manualer? Ja, titta in på projektsidan. Här finns en handledning.

Faktasida: Vanliga frågor till supporten

Vanliga frågor till supporten

Supporten får frågor om allt möjligt. Den här sidan är en liten guldgruva för dig som inte har ett akut problem. Läs igenom frågorna och se om du kan hitta svar på din fråga här innan du kontaktar supporten.