Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

Taggar: IT-support

Rapportera ett IT-supportärende

För att kunna få snabb och effektiv support behöver du först se om du kan lösa problemet på egen hand. Logga in i IT-supportportalen och kolla där först. Följ också checklistan om du har problem med inloggningen.

Logga in på supportportalen där du hanterar dina supportärenden och kan få hjälp att själv lösa ditt ärende.

Fler än du kan ha samma problem

Kolla om du kan hitta svar på dina frågor under Vanliga frågor till supporten och hör även efter om det är fler än du som har samma problem.

Om du inte hittar svar fyller du i detta formulär. Är ditt ärende akut kan du givetvis ringa (6112) eller mejla.

Var eftertänksam när du sätter prioritet på ditt ärende. Ställ dig först frågan om ditt ärende kräver omedelbar åtgärd eller inte.

Checklista vid problem med inloggning

Om du har problem med att logga in ska du

  • kontrollera att alla kablar är på plats, strömkabeln till dator och skärm, nätverkskabel, kablar till tangentbord och mus
  • testa att starta om datorn
  • kolla att du har rätt användarnamn och lösenord i filsystemet eller i ditt verksamhetssystem. Tänk på att lösenord och användarnamn kan vara känsliga för stor stor och liten bokstav
  • kolla med dina kollegor om ni är ni flera som har samma problem.
Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

Taggar: IT-support

Publicerad: 2013-11-11
Granskad: 2017-11-06

Sidansvarig: Webbredaktionen