Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

Taggar: IT-support Telefoni

Internet i telefonen fungerar inte - hur gör jag?

Om du inte kan surfa med din telefon så bör du först starta om telefonen om se om det hjälper.

Om det inte fungerar trots att du har startat om telefonen beror det förmodligen på att APN-inställningarna har försvunnit.

Inställningarna försvinner dels när du uppdaterar din telefon, dels om programvaran på telefonen inte uppdaterats. Om det händer så får du kontrollera APN-inställningarna. Gör så här:

  1. Klicka på Inställningar (ikonen som ser ut som ett kugghjul) i din telefon.
  2. Klicka på Mobilnät.
  3. Klicka på Mobilt datanätverk.
  4. Skrolla längst ner på sidan och tryck på Nollställ inställningar, bekräfta valet genom att trycka på Nollställ.

Telefonen har nu fyllt i alla uppgifter som du behöver ha.

Får du problem ändå, kontakta IT-supporten.

Publicerad: 2013-11-11
Uppdaterad: 2015-12-16

Hjälpte informationen på sidan dig?

Kontakta sidansvarig Webbredaktionen