Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

Taggar: Rapport

HaV:s rapportmallar

Våra rapportmallar finns till för att alla våra rapporter ska se likadana ut och följa HaV:s grafiska profil och formspråk.

HaV har två olika mallar, en i Word och en i InDesign. Publikationer av varumärkesstärkande karaktär ska formges i InDesign. Det är ledningsgruppen som beslutar vilka rapporter som ska vara varumärkesstärkande för myndigheten.

Börja med att läsa igenom checklistan

När du ska skriva en rapport är det viktigt att du följer checklistan för att hela processen ska bli bra som möjligt.

Manual och tips om det krånglar

Läs manualenPDF

Läs om linjer, fontstorlek och annat i tabeller och diagram
PDF

Support

Behöver du supporthjälp eller hjälp med att lägga in all text i mallen kontaktar du E-print/Nimbus. E-print/Nimbus är vår upphandlade leverantör för mallar. Du fyller i ett formulär med din beställning så blir du kontaktad efter det.
Fyll i blanketten och gör din beställning här.

Kostnaden är 365 kronor per timma och varje avdelning/enhet står för kostnaden. Se hela avtalet här.

Skicka HaV-mallen om du mejlar dokument

Om man mejlar ett dokument eller öppnar rapporten på en annan dator händer det att word kopplar dokumentet sin normal-mall istället. Då kan det se konstigt ut med marginaler och fonter.

Gör så här för att koppla tillbaka dokumentet till HaV-mallen:

  1. Fixa fram knappen Utvecklare
    Klicka på Arkiv > Alternativ > Anpassa menyfliksområdet. I högerspalten klickar du för Utvecklare och klickar OK. Nu ser du en extra flik som heter Utvecklare.
  2. Koppla dokumentet
    Klicka på Utvecklare, och sedan på ikonen Dokumentmall. Nu ser du vilken mall dokumentet är kopplat till. Leta reda på filen Rapportmall.dotm och klicka på koppla.

Samma instruktion i ett worddokumentWord

Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

Taggar: Rapport