Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

Taggar: Rutin

Ny sida hjälper dig med bemanningsavtal

Har du behov av tillfälliga kontorstjänster? Då ska du nyttja det statliga ramavtalet för kontorstjänster.

Det finns två avtal för bemanning för tillfälliga kontorstjänster. Det första är för kontorstjänster upp till 500 timmar, då är det rangordning som gäller. Det innebär att du i första hand måste fråga den leverantör som ligger först på listan. Om denne inte kan leverera kan du fråga nummer två.

Det andra avtalet är för kontorstjänster som överstiger 500 timmar. Då är det avrop genom förnyad konkurrensutsättning som gäller. Detta innebär att alla leverantörer i listan ska få förfrågan och konkurrensutsättas gentemot varandra.

På sidan Bemanningsavtal har vi samlat information kring bemanningsavtalen, där hittar du även en mall för avropsavtal.

Har du frågor är du välkommen att kontakta upphandlingsfunktionen.

Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

Taggar: Rutin

Publicerad: 2018-04-04

Sidansvarig: Webbredaktionen