Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

HaV på topp 10-lista bland de mest aktiva rekryterarna

HaV:s Emi Asplund är en av drygt 4 000 inom offentlig verksamhet som aktivt använder LinkedIn för rekrytering.

När företaget nu presenterar en topp 10-lista för de mest aktiva användarna hamnar Emi och HaV på listan.

Stort grattis Emi Asplund! Du är en av de mest aktiva och framgångsrika rekryterarna på LinkedIn. Hur känns det?

– Tack! Det känns väldigt kul!

LinkedIn mäter en organisations framgång genom LinkedIn Recruiter Index score. Där ser de hur smart och framgångsrikt den individuella rekryteraren arbetar i verktyget.

– LinkedIns rekryteringsverktyg stöttar mig så att jag kan arbeta effektivare. Tillsammans med rekryterande chef kan jag filtrera och skapa sökningar utifrån en viss kravprofil för att få fram en grupp av kandidater som matchar profilen, säger Emi.

Emi är en av drygt 4 000 aktiva användare inom offentlig verksamhet i Sverige som använder LinkedIn för rekrytering, i första hand genom jobbannonser. Utöver det finns det rekryterare som arbetar proaktivt med att identifiera rätt kandidater med LinkedIns rekryteringsverktyg.

– Det känns jätteroligt att få ett kvitto på att mitt arbete med att förnya HaV:s rekryteringssatsningar ger resultat. Det visar att satsningarna är rätt, att vi når fler och rätt kandidater genom målgruppsanpassad annonsering och egen search. Det känns extra kul att jag hamnat på topplistan, vi är en ganska liten myndighet i jämförelse med de andra organisationerna på listan.

Topp 10-listan

Här är topp 10-listan för februari månad:

• Marcus Lundqvist – Solna stad
  • Linus Holmgren – Vallentuna kommun
  • Carolina Carlmatz – Västerås stad
  • Linda Gustavsson – Stockholms stad
  • Zarina Aminyar – Solna stad
  • Louise Lundberg – Finansinspektionen
  • Anna Isberg – Gävle kommun
  • Emi Asplund – Havs- och vattenmyndigheten
  • Joanna Victoria Moldovan – Region Skåne
  • Susann Jakobsson – Trafikverket