Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

Utbildning - nytt steg i spännande GDPR-processen

Kanske har du fortfarande frågor och funderingar om den nya dataskyddsförordningen? Det är du inte ensam om att ha, många undrar saker som att; vad gör andra, hur ska jag få tid att rensa, finns det alternativ, kan jag spara jobbet och vänta in tills jag ser hur andra gör och så vidare.

Nu när nästa steg i processen tas kommer många frågor att klarna. Utveckling pågår i flera system för att dessa ska följa dataskyddförordningen. En stor del av det arbetet är klart men mycket kommer också att pågå fram till den 25 maj.

Mer information och tillfälle att ställa frågor kommer i utbildningen som projektgruppen nu förbereder.

Utbildningen ger en grundläggande genomgång av förordningen (GDPR), med fokus på de principiella bestämmelserna om i vilka fall och på vilket sätt som HaV får behandla personuppgifter. Även för myndigheten viktiga nyheter i förhållande till dagens personuppgiftsreglering tas upp. De tekniska och organisatoriska förändringar som planeras utifrån kraven i GDPR kommer också att presenteras.

Fler medarbetarnyheter om GDPR

Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

Publicerad: 2018-02-09

Sidansvarig: Webbredaktionen