Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

Ny medarbetare avdelningen för havs- och vattenförvaltning

Hallå där Erik Årnfelt, som började som utredare på enheten för biologisk mångfald och områdesskydd den 1 januari.

Vilka är dina arbetsuppgifter här?

– Jag arbetar framförallt med vård, restaurering och grön infrastruktur i sötvatten. Jag kommer också ta hand om en del databaser, bland annat åtgärder i vatten och biotopkarteringsdatabasen.

Vad har du arbetat med tidigare?

– Jag har varit på Länsstyrelsen Östergötland under drygt 20 år. Där arbetade jag med vattenförvaltning, miljöövervakning och miljöprövningar i vatten under 15 år. De senaste 5 åren har jag varit GIS-samordnare och byggt upp ett nytt webb-baserat kartsystem för länen samt varit nationellt GIS-stöd för arbetet med grön infrastruktur. Jag har under alla år varit engagerad i informationsförsörjning, hur verksamheten ska hitta och tolka information på ett effektivt sätt.

Vad ser du fram emot att göra här?

– Jag hoppas kunna fortsätta arbetet med vård och restaurering i sötvatten och få in det som en naturlig del i det övergripande vattenarbetet. Jag ser fram emot att arbeta i ett stort nätverk tillsammans med länen och andra aktörer som arbetar med restaurering i sötvatten.

Kan du berätta något mer om dig själv?

– Jag har vuxit upp i Trollhättan och är utbildad biolog från Göteborgs universitet. Jag tycker om mat och matlagning samt är intresserad av friluftsliv, fiske och skidåkning.

Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

Publicerad: 2018-01-22
Uppdaterad: 2018-02-05

Sidansvarig: Webbredaktionen