Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

Ny medarbetare på fiskförvaltningsavdelningen

Hallå där Johanna Burn, som blev anställd på enheten för dokumentation- och övervakning i september.

Vilka är dina arbetsuppgifter här?

– Mina arbetsuppgifter är främst kopplade till yrkesfisket, där jag tar emot förhandsanmälningar från yrkesfiskare, bidrar med support till elektronisk rapportering samt svarar på frågor om regelverket

Vad har du arbetat med tidigare?

– De senaste åren har jag studerat på Handelshögskolan i Göteborg där jag har pluggat miljövetenskap och ekonomi. Jag har arbetat inom vården sedan 2012 och mitt arbete har främst inriktat sig på demenssjukdomar och funktionsnedsättningar.

Vad ser du fram emot att göra här?

– Jag ser fram emot att få en djupare förståelse för hur myndighetsarbetet bedrivs i Sverige. Då jag har pluggat en miljöinriktad utbildning är det roligt att känna att man har hamnat rätt och att jag genom mitt arbete får möjligheten att bidra till ett hållbart nyttjande av en naturresurs!

Kan du berätta något mer om dig själv?

– Jag är född och uppvuxen i Göteborg. Jag tycker om att träna, gärna i grupp. Har jag tid över kollar jag gärna på fotboll, en bra Premier League match förgyller vilken lördag som helst!

Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

Publicerad: 2017-12-08

Sidansvarig: Webbredaktionen