Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

Ny medarbetare på kunskapsavdelningen

Hallå där Maria Jansson, som blev anställd som utredare på enheten för miljöövervakning i oktober månad.

Vilka är dina arbetsuppgifter här?

– Jag kommer att arbeta med miljöövervakning av fisk. Det kommer att innebära att jag kommer arbeta med samordning, revision av kustfiskövervakningen, beställningar, rapportering och regeringsuppdraget Hanöbukten med mera.

Vad har du arbetat med tidigare?

– Jag har jobbat med kustfiskövervakning på Kustlaboratoriet i Väröbacka, norr om Varberg med allt från provfisken till rapportering. Jag började mitt föregående arbete på Fiskeriverket och var med i övergången till SLU-Aqua. Innan dess har jag exempelvis arbetat med undersökningar av mjukbottenfauna på Göteborgs universitet (Tjärnö) och på Marin mätteknik.

Vad ser du fram emot att göra här?

– Jag ser fram mot att följa processerna i miljöarbetet, lära mig hur allt hänger ihop och att kunna bidra till detta. Dessutom är det ju verkligen en stor bonus att det är så trevliga kollegor.

Kan du berätta något mer om dig själv?

– Jag har en svaghet för karga miljöer. När jag har möjlighet är jag gärna på eller i havet och dyker, paddlar eller seglar, eller åker till Jämtlandsfjällen i Vålådalstrakten. Livet är som bäst är med en kopp kokkaffe gjord på stormkök. Viktigast för mig är ändå mina barn på två och fyra år och de tar upp merparten av min lediga tid.

I övrigt är jag är utbildad som djurvårdare och har tidigare jobbat som rovdjurskötare, med allt från tigrar till isbjörnar. Jag borde allt kunna hantera en och annan papperstiger!

Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

Publicerad: 2017-11-16

Sidansvarig: Webbredaktionen