Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

Taggar: Anställning IT-support

Nu byter HaV teleoperatör

Vi håller på att uppdatera informationen under telefonisidorna på webben. Under tiden så kan du använda dig av de manualer som finns längre ner på sidan.

Supporthjälp

­Den 30 november och 1 december finns det support att få för den som behöver hjälp med SIM-kortsbytet eller om det uppstår andra problem. Helpdesk håller till i lokal Kreativiten på plan 3.

Manualer för självinlärning

Det finns tydliga manualer för självinlärning. Det finns även en utbildning du kan gå digitalt via E-learning.Du har fått ett mejl med inloggningsuppgifter i din e-post.

Manual admin- och telefonist

OBS: Endast aktuell för berörda medarbetare (ingen anmälan krävs)

Grundutbildning för användare

Manualer FMC

Tele 2 E-learning

Länk och inloggningsuppgifter kommer via mejl inom kort.
OBS! Filmen fungerar endast i Internet Explorer.

Checklista - Det här behöver du göra:

Tele2-app. Illustration av app-ikon.

Ladda ner appen Tele 2 Växel

  1. Hämta ditt SIM-kort i ditt postfack.
    SIM-kortet delas ut under vecka 47. Byt ut SIM-kortet. Förslagsvis vecka 48 den 29 eller 30 november innan klockan 08.00.
    Så här byter du ditt SIM-kort.
  2. Knappa in din PIN-kod
  3. Gå till AppStore och ladda ner appen Tele 2 Växel. OBS: Du måste ha tillgång till ditt Apple-ID.
  4. Ring 222 och tala in ett röstmeddelande.
    222 är också det nummer du ringer för att lyssna av dina röstmeddelanden.
  5. Prova att ringa
    Prova att ringa ut och be någon ringa till din telefon för att se att allt fungerar som det ska.

Vid problem

Support finns att få den 30 november och 1 december från klockan 08.00. Helpdesken sitter i lokal Kreativiten på plan 3.

Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

Taggar: Anställning IT-support

Publicerad: 2017-11-14

Sidansvarig: Webbredaktionen