Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

Ny medarbetare på kunskapsavdelningen

Hallå där Linda Enmar, som började som utredare på enheten för miljöövervakning i februari.

Vilka är dina arbetsuppgifter?

– Jag jobbar med miljöövervakningsprogrammet Kust och Hav, och då främs undersökningstyper och överenskommelser. Jag handlägger även ansökningar till Europeiska havs- och fiskefonden, EHFF.

Vad har du arbetat med tidigare?

– Jag bland annat varit på Länsstyrelsen, där jobbade jag med underlagsdokument för åtgärdsprogram för kust och hav, tidsserier närsaltsbelastning och inventering av förorenade områden. På SMHI har jag jobbat med den oceanografiska modellen HIROMB och lite med vågmodellen SWAN. Tidigare var jag doktorand i oceanografi på Stockholms universitet.

Vad ser du fram emot att göra här?

– Att få arbeta med "Kust och Hav" och då få en bredare kompetens och övergripande bild av marin miljöövervakning. Även att få kombinera fysisk oceanografi och miljöövervakning. Det ska också bli intressant att få lära mig mer om EHFF, Europeiska havs- och fiskerifonden.

Kan du berätta något mer om dig själv?

– Jag har två söner som är nio och tre år. Jag gillar dykning, segling, basketboll och löpning samt umgås med familjen, naturutflykter och besöka utställningar av intresse. 

Publicerad: 2017-06-19

Sidansvarig: Webbredaktionen