Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

Taggar: Anställning Organisation

Ny medarbetare på F-avdelningen

Hallå där Bart Adriaenssens, 37 år, som blev anställd som utredare på enheten för fiskerireglering i mars månad.

Vilka är dina arbetsuppgifter?

– Jag kommer att stödja fiskregleringsenheten med frågor som rör EU- och Norgeförhandlingar, Nordsjöavtal och landningskyldigheten.

Vad har du arbetat med tidigare?

– Jag är utbildad fiskekolog och disputerade på Göteborgs Universitet 2010. Efter dess har jag jobbat som post doc-forskare vid universiteten i Sydney och Glasgow. I min forskning försökte jag framför allt hitta svar på varför fiskar från samma bestånd, med samma storlek och ålder, ändå skiljer sig åt i beteende, fysiologi och livshistoria.

Vad ser du fram emot att göra här?

– Jag tycker det är intressant att delta i förvaltningsprocesser och ser fram emot den internationella aspekten av mitt uppdrag. Det är mycket som händer just nu i både fiskförvaltning och i Europa, som gör mitt jobb spännande och utmanande.

Kan du berätta något mer om dig själv?

– Jag är född och uppfostrad i Flandern, men sen 2005 har jag bott i andra länder. Jag är pappa till två barn, ett och fyra år. I nuläget njuter de av semester i Italien med deras mamma, tills jag har hittat ett boende till oss. Min fru och jag har längtat efter det svenska friluftslivet och för barnen blir det mycket att upptäcka. Jag kan tänka mig att det blir mycket vandring, grillning, bär- och svampplockning på fritiden.

Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

Taggar: Anställning Organisation

Publicerad: 2017-04-12

Sidansvarig: Webbredaktionen