Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

Taggar: Anställning Chef Vägledning

Den statliga värdegrunden

Den gemensamma värdegrunden för statsanställda är en sammanfattning i sex principer av de krav, lagar och förordningar som anger inriktningen för hur alla som är anställda i staten ska ta sig an sina uppdrag.

Den statliga värdegrunden innebär till exempel att alla har rätt till insyn i det vi gör, att det vi gör måste ha stöd i lag, att vi ska vara uppmärksamma på intressekonflikter, att vi ska bemöta förfrågningar från allmänheten så snabbt som möjligt och att vi ska behandla alla lika och med respekt.

Läs mer om den statliga värdegrunden och dess principer (länk till regeringens webbplats)

Dela på Facebook Dela på Twitter Skicka e-post Skriv ut

Taggar: Anställning Chef Vägledning

Publicerad: 2013-11-29
Granskad: 2017-11-08

Sidansvarig: Webbredaktionen