Sökresultat

  1. Publicerad: 15 april 2019

    Rapporten presenterar de övergripande miljömässiga systemkonsekvenserna som uppstår till följd av havsplanernas förväntade fördelning av utrymmet till havs.

  2. Publicerad: 10 april 2017

    Denna rapport analyserar konsekvenserna av en omdirigering av fartygstrafik kring de känsliga Midsjöbankarna och Hoburgs bank. Bland annat undersöks om en omdirigering kan minska oljeskador på alfågeln.

  3. Publicerad: 2 maj 2014 Uppdaterad: 17 december 2019

  4. Publicerad: 2 november 2021 Uppdaterad: 18 augusti 2023

  5. Publicerad: 1 mars 2023

    En kunskapssammanställning framtagen av Havs- och vattenmyndigheten, HaV, och Energimyndigheten.

  6. Publicerad: 19 mars 2019

    Denna rapport redovisar ekonomiska aspekter av hållbarhet genom att presentera en samhällsekonomisk konsekvensanalys av granskningsförslaget för havsplan Östersjön.

  7. Publicerad: 19 oktober 2017

    HaV:s föreslagna, förhållandevis rumsligt breda, användningsområde för sjöfart i Kattegatt utvärderas i den här rapporten utifrån både sjöfartens behov och utifrån naturhänsyn.

  8. Publicerad: 10 april 2018

    Konsekvenser av möjlig omdirigering av fartygstrafik kring tre planerade vindbruksområden: Södra Skåne, Långgrund utanför Norrköping/Oxelösund och Campsgrund i Gävlebukten.

  9. Publicerad: 19 oktober 2017

    I rapporten utreds de prognosticerade trafikförändringarna i Salvorevsområdet, samt sjöfartens konsekvenser för naturvärdena vid Salvorev, norr om Gotland. Utredningen avser specifikt de förändringar som förväntas då rutten mellan Hoburgs bank och Gotland inte längre används.

  10. Publicerad: 14 februari 2013

    Fysisk planering av havet är ingen ny tanke. Rapporten Staten och havet mot en hållbara framtid belyser viktiga hållpunkter ur historien, för att visa på hur havsplanering varit på agendan sedan länge.